Czy znasz nowy sposób na pozyskanie klientów?

Czy znasz nowy sposób na pozyskanie klientów?W dobie internetu coraz ważniejsze się stają takie formy dotarcia do klienta ze swoim produktem czy usługą, które nie tylko sprawią, że klient wspomniany produkt zechce nabyć. Chodzi głównie o zbudowanie relacji długofalowej, która przywiąże klienta do danej marki na dłużej. Dlatego też rośnie popularność content marketingu jako mniej oczywistej formy reklamy, która oparta jest na interakcji z nabywcą.

Content marketing, rzadziej nazywany marketingiem treści, skupia się nie tyle na promowaniu danego produktu, ile pokazuje go z perspektywy korzyści dla klienta, jednocześnie słuchając i reagując na jego potrzeby. Już same narzędzia, które się wykorzystuje do stworzenia takiego przekazu, są nietypowe.

Marketing treści – podstawowe informacje

Nie ma tu bowiem tradycyjnych banerów reklamowych czy wyskakujących okienek, które coraz częściej są blokowane przez przeglądarkę. Marketing treści sięga po webinary, spotkania online transmitowane na kanałach marki na YouTube’ie, wykorzystuje również infografiki, dostarczając treści poszerzone o odpowiednią formę graficzną i opatrzone specjalistycznymi analizami. Za podstawowe formy przekazu w ramach marketingu treści nadal się uważa artykuły specjalistyczne tworzone dla serwisów branżowych, wpisy na blogach, prowadzonych w ramach marki, oraz aktywną obecność na forach tematycznych i w grupach dyskusyjnych. Jednak marketing treści nie ma nic wspólnego z marketingiem szeptanym. W content marketingu ważna jest reputacja marki oraz fizyczna możliwość skojarzenia danego produktu czy usługi z osobą. W przypadku marketingu szeptanego informacje przekazywane są anonimowo, przez opłaconych użytkowników, którzy piszą pozytywnie o marce czy usłudze. W content marketingu wszystko jest transparentne – marka nie ukrywa, że dana osoba, która o niej pisze, jest jej pracownikiem.

Nowe narzędzia w content marketingu

Dostęp do mediów społecznościowych wymusza także na specjalistach od marketingu treści nieustanną obecność na profilach prowadzonych na Facebooku, Instagramie, Twitterze, ale również w grupach na LinkedIn czy w innych serwisach łączących social media z rozwojem zawodowym czy osobistym. Oznacza to, że marka jest dostępna dla swoich użytkowników niejednokrotnie przez całą dobę, co może mieć znaczący wpływ na komunikację marki. Marketing treści z jednej strony przekazuje wartościowe informacje, które mogą być przekazywane przez samych użytkowników w ramach marketingu wirusowego, a z drugiej jest przygotowany i nastawiony na interakcję z użytkownikami.

Zobacz również:

Leave a Reply