To powinieneś widzieć o marketingu treści

To powinieneś widzieć o marketingu treściWiększość klientów kupuje te produkty oraz korzysta z tych usług, które klienci znają i dobrze się im kojarzą. Bardzo często duży wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych mają reklamy i promocje, także cenowe.

Jednak w dobie Internetu, gdy wzrasta zainteresowanie klientów rynkiem e-commerce, rośnie również liczba firm, które oferują swoje usługi czy produkty. Z tego powodu współcześnie nie wystarczą już tradycyjne formy reklamy internetowej, która ma zdecydowanie największy zasięg jeśli chodzi o dotarcie do potencjalnych nabywców.

Co zamiast tradycyjnego marketingu internetowego?

Użytkownicy są coraz bardziej zmęczeni treściami o charakterze promocyjno – marketingowym, które atakują ich w mailach, na stronach internetowych, ale również są zapisywane jako pliki cookies i wykorzystywane przez reklamodawców. Wzrasta zainteresowanie treściami wartościowymi, które są przydatne i można je wykorzystać. Dotyczy to zarówno samych odbiorców, jak i algorytmów rządzących wynikami wyświetlanymi przez popularne przeglądarki. Z tego powodu na ważności zyskuje content marketing, który po polsku należałoby określić jako marketing treści. W tym przypadku ważna staje się informacja oraz sposób jej przekazania, który powinien być czytelny dla odbiorcy. Krótkie filmiki, webinary, ale również infografiki, wpisy na tematycznych blogach czy artykuły tematyczne mogą być ważne dla odbiorców ze względu na przekazywane informacje, ale i samą formę przekazu. Takie treści mogą być rozpowszechniane przez samych użytkowników, co ma wpływ na reputację danej witryny internetowej także z punktu widzenia wyszukiwarki internetowej. Treści przekazywane przez odbiorców mogą wpłynąć na wyniki wyszukiwania poprzez podniesienie rankingu strony w wyszukiwarce.

Gdzie szukać marketingu treści?

Oprócz blogów czy serwisów tematycznych treści związane z content marketingiem obecne są również w mediach społecznościowych, które wymusiły zmianę podejścia do odbiorców. Całodobowa dostępność Facebooka, Instagramu czy Twittera sprawiają, że także odbiorcy różnych treści mogą na nie reagować przez całą dobę. To z kolei ma wpływ na gotowość marek i firm do interakcji z nabywcami, która stanowi jedno z założeń content markeitngu.

Zobacz również:

Leave a Reply