Czym naprawdę jest content marketing?

Czym naprawdę jest content marketing?Marketing produktów i usług obejmuje coraz to nowsze pola działalności. W przypadku marketingu internetowego ważne staje się dotarcie do użytkowników, którzy coraz mniejszą uwagę zwracają na coraz to nowsze formy marketingu w Internecie. Instalowanie różnych aplikacji blokujących reklamy internetowe ma na to równie duży wpływ.


Dlatego specjaliści od marketingu wykorzystują nowe medium – słowo. Content marketing czyli marketing treści jednak różni się od innych form dotarcia do klientów – w tym przypadku ważne staje się budowanie relacji pomiędzy nadawcą a odbiorcą, a same relacje mają w równym stopniu angażować każdą ze stron. Do podstawowych narzędzi wykorzystywanych przez content marketing można zaliczyć webinary i podcasty, infografiki, ale również szkolenia online czy poradniki tworzone przez ekspertów w danej dziedzinie. Bardzo często twórcy specjalizujący się w marketingu treści nawiązują do marketingu wirusowego, w którym ciekawe i intrygujące dla użytkowników treści przekazywane są przez kolejnych użytkowników.

Najpopularniejsze kanały content marketingu

Do niedawna za jeden z najważniejszych kanałów marketingu treści były uznawane blogi branżowe oraz fora tematyczne. Obecnie ze względu na bardzo dużą popularyzację mediów społecznościowych wykorzystuje się również fanpage’e oraz grupy tematyczne na Facebooku, LinkedInie, Twitterze czy YouTubie. Media społecznościowe wymuszają jednocześnie interakcję z odbiorcami, zatem podjęcie decyzji o promocji poprzez marketing treści może oznaczać konieczność całodobowej komunikacji ze swoimi odbiorcami.

Marketing treści a SEO

Z punktu widzenia optymalizacji strony internetowej content marketing ogrywa bardzo ważną rolę w zakresie SEO. Interesujące artykuły są udostępniane – albo bezpośrednio, albo poprzez zamieszczenie jedynie linka – w różnych serwisach. Taka popularyzacja treści przekłada się na zwiększone zainteresowanie publikowanymi treściami i zwiększa liczbę przekierowań, co z kolei jest bardzo dobrze postrzegane przez wyszukiwarki internetowe. Marketing treści można zatem uznać za jedno z narzędzi do pozyskiwania klientów w ramach inbound marketingu.

Zobacz również:

Leave a Reply